2024-02-04T10:04:39+02:00


למרות שמה המפחיד – החומצה ההיאלורונית היא סוג של חומר לחות המיוצר באופן טבעי בעור. עם השנים מואט תהליך היצור הטבעי, אבל במריחה חיצונית ניתן להשלים את החוסר ולשמור על רמת לחות גבוהה, החיונית לשמירה על עור בריא, חלק וקורן.

תחילת השימוש בחומצה היאלורונית ב-1970, כמרכיב המיוצר במעבדה מחלבונים ממקור חי, היה לשימוש רפואי בניתוחי עיניים ואורתופדיה, כחומר מאיץ ריפוי רקמות לאחר ניתוחים ועוד. ב-1996 נכנסה החומצה ההיאלורונית לרפואה אסתטית כחומר לטיפול בקמטים על ידי זריקות מילוי. לפני כ-20 שנים, לאחר פיתוח טכנולוגיות המפיקות את החומצה ללא חלבונים מהחי, היא אושרה לשימוש כמרכיב בטוח ויעיל לצרכים קוסמטיים על ידי רשויות רפואיות ברחבי העולם.

חומצה היאלורונית היא פוליסכריד הידרופילי (שרשרת של סוכרים) המכונה גם היאלורונאן או היאלורונאט. החומצה הטבעית מופרשת מהתאים הפיברובלסטים וממלאת את החלל הבין תאי של הרקמות בגוף. גוף אדם במשקל 70 ק"ג, מייצר כ-15 גרם חומצה היאלורונית, כאשר שליש מכמות זו מפורק ובמקומו נוצר חומר חדש מידי יום. הפירוק נעשה על ידי חלבון היאלורונידאז המיוצר על ידי הגוף.

החומצה ההיאלורונית משמשת בסיס לחלבונים חשובים כמו הקולגן ואלסטין המעניקים לעור נפח, חוזק וגמישות, בנוסף היא מרכיב חיוני ברקמות שונות כחומר לתיקון נזקי קרינה וחמצון, מאפשר את פעולת ההתחדשות היומיומית של התאים ויש מחקרים כיום הבודקים את היכולת של החומצה למנוע התפתחות תאים סרטניים.

עם השנים, מאגר החומצה ההיאלורונית כמו גם מאגר סיבי הקולגן וחלבונים אחרים, הולך ומצטמצם. העור מאבד נפח, נעשה דליל, מקומט ויבש ומתקבל מראה חסר ברק ומבוגר. התכונות ההיגרוסקופיות הייחודיות של חלקיקי החומצה ההיאלורונית מקנות להם את היכולת לקשור מים ובכך להעלות את רמת הלחות ולרכך את העור, להעניק מיצוק ומראה בריא וצעיר יותר – על ידי שימוש יומיומי במוצרי טיפוח קוסמטיים.

חדש! HYALU TEC – סדרת טיפוח פורצת דרך עם חומצה היאלורונית טהורה לעור מלא נפח ולחות >>

מוצרי חומצה היאלורונית

החומצה היאלורונית היא אחד מהמרכיבים הכי נחקרים במעבדות, כאשר מתחילת הדרך הוכח מעל לכל ספק חשיבותה כחומר לחות פעיל בעל תכונות ההיגרוסקופיות ייחודיות לקשירת מים ובכך להעלות את רמת הלחות הטבעית, לרכך את העור, להעניק מיצוק ומראה בריא וצעיר יותר.
בשנים הראשונות, גודל המולקולה הראשוני של חומצה היאלורונית שיוצר במעבדות, לא אפשר ספיגה וחדירה לעור לכן היא שימשה במוצרי הטיפוח בעיקר כחומר הסופח לחות מהאוויר ויוצר מחסום חיצוני המונע התנדפות לחות טבעית מהעור.

היום החומצה היאלורונית הפכה למרכיב יסוד בכל פורמולה של מוצר קוסמטי. הפיתוחים הטכנולוגיים בשנים האחרונות, הצליחו לייצר כמה גדלים של מולקולות כך שניתן לשלב כמה סוגים ולאפשר גם ספיגה של החומצה בעור. חלק מהמולקולות פועלות על שכבת העור העליונה כמחסום הגנה, חלקן סופחות מים אל שכבת התמיכה הבין-תאית וגורמות ליצירת מאגר לחות הממלא את העור מהשכבות הפנימיות כלפי חוץ ובכך נוצרת השפעה עמידה וטובה יותר על המראה הכללי של תווי הפנים. בנוסף מאוד חשוב לטפל בעור הפנים, לכן אנו ממליצים לצפות במסכות פנים!